7. ožujka 2017.

Tajland - 2. dio ; Bangkok 1. dan


Kada bi me netko pitao da mu samo jednom fotografijom dočaram Bangkok bila bi to upravo ova ...




Već na prvu, samo jednim pogledom vidjet ćete grad prepun suprotnosti. I ružan i lijep, ušminkan i užasno prljav, siromašan i bogat, preplavljen sklepanim potleušicama za koje mislite da neće izdržati prvu jaču kišu, prekrasnim budističkim hramovima i visokim neboderima koji gotovo da dotiču nebo.















Prije svega zanimljiv i živ i usprkos mnoštvu stanovnika i turista nimalo nervozan. No krenimo ispočetka...

Nakon relativno dobro prospavane noći koju smo proveli u stanu koji nismo rezervirali, jer se naš rezervirani stan (samo) taj dan (navodno) preuređivao, na posteljini za koju su tvrdili da je promijenjena (iako nimalo nije izgledala tako), ohrabreni predivnim sunčanim danom krenuli smo u istraživanje Bangkoka. Od kuda krenuti i kako se uopće snaći i kretati po gradu koji po zadnjim procjenama ima više od 8 milijuna stanovnika (kao dvije Hrvatske)?

Prije samog polaska na Tajland napravili smo plan puta po danima, jer smo osim Bangkoka planirali obići još par destinacija na Tajlandu, a istraživanjem probrali ono najbitnije ili najzanimljivije što treba vidjeti.Također, prilikom rezervacije stanova u kojima ćemo odsjesti u Bangkoku, svjesni njegove veličine, vodili smo računa da se nalaze relativno blizu glavnih atrakcija koje smo odlučili posjetiti. Međutim, ako nečega ne nedostaje u Bangkoku, ne nedostaje prijevoznih sredstava, točnije načina kako se dovesti od točke A do točke B. Tako imate običan vlak (u puuuuno boljem stanju od HŽ-a), nadzemni brzi vlak (tzv. BTS), podzemnu, buseve, taksije, brodove, skutere i turistima najzanimljivije a ujedno i najnesigurnije TUK TUK- ove. Cijena prijevoza je vrlo niska a samo o udaljenosti i vremenu kada se krećete po gradu ovisi koje prijevozno sredstvo ćete izabrati (zapeli smo u taksiju u vrijeme njihovog "rush hour-a" i vožnja koja bi inače trajala pola sata pretvorila se u stajanje u koloni od sat i pol). Mi smo kombinirali gotovo sva prijevozna sredstva , i brodove i tuk tuk-ove i taksije a posebno BTS koji je brz i jeftin.


 Jedan od tisuće tuk-tuk-ova pored kojih ne možete proći a da vam vozač ne ponudi  
 prijevoz..Vožnja tuk tuk-om namijenjena je vrlo kratkim destinacijama, a cijena se kreće
 od 5 - 20 kn, ovisno o duljini vožnje i koliko ste vješti u pregovaranju.







Način vožnje mislim da se ne može usporediti ni sa kojim europskim gradom (recimo samo da su Talijani naspram vozača u Bangkoku jako pažljivi i spori vozači) a sve vam govori činjenica da imaju jednu od najvećih smrtnosti u prometu na SVIJETU!





Taksiji su samo malo skuplji od Tuk tuk-a, a istodobno puno udobniji i sigurniji ali svakako morate inzistirati (čak i usprkos njihovom odriješitom odbijanju) da taksist uključi taksimetar jer čak i kada ste vrstan pregovarač taksist će vam vožnju naplatiti barem duplo od stvarne cijene vožnje. Obratite pažnju na fotografiji niže, slikanu iz unutrašnjosti taksija, tko sve i što sve se ne smije raditi u taksiju :-)))





Vožnja nadzemnom brzom željeznicom (tzv. BTS) najbrži je način prijevoza, a imate priliku susresti se sa mlađom populacijom koja putuje na posao ili u omiljenu i vrlo popularnu razbibrigu, shopping :-)





S obzirom na učestalost upotrebe mobitela....




 ovakva upozorenja na stanicama nadzemne željeznice nisu nimalo pretjerana :-)














Prvi dan u Bangkoku rezervirali smo za tipično turističko razgledavanje hramova i kraljevske palače, a s obzirom na lokaciju stana najlakše nam je bilo putovati rijekom, tj. brodom. Bitno je naglasiti da za posjet Kraljevskoj palači i hramovima morate biti adekvatno odjeveni, što znači poludugi rukavi i duge hlače. Ukoliko niste ponijeli sa sobom ništa takvo, na licu mjesta možete posuditi ili unajmiti primjerenu odjeću za obilazak.

Jedan od brodova koji rijekom voze do glavnih turističkih atrakcija




Mol sa kojeg brod kreće





Rijeka je velika i jako prljava a promet vrlo intenzivan









Restoran (poprilično popularan) na molu :-)







Kraljevska palača (Grand palace) vrlo je impozantna ali s obzirom da ne možete ući u njenu unutrašnjost i da ćete je vrlo vjerojatno obići kada dođete u Bangkok neću trošiti previše riječi na nju. Kraljevska obitelj više ne živi u njoj i ona ima više ceremonijalnu nego rezidencijalnu svrhu. Više vremena svakako posvetite hramu Wat Phra Kaew koji se nalazi tik do nje, a koji očarava bogato ukrašenim tornjevima i zidovima.












Meni najdraži od hramova bio je Wat Pho u kojem se nalazi 46 metara dugačak i 15 metara visok Buddha. U ležećem položaju. Osim Buddhe najveća atrakcija je mogućnost da kupite 108 novčića za 4 kune i bacajući svaki novčić u 108 brončanih posuda zaželite točno toliko želja. Također u Wat Pho-u nalazi se nacionalno središte za podučavanje tradicionalne Thai masaže.







 Budhine nožice :-)





108 novčića za...



za 108 brončanih posuda i želja
























Na suprotnoj strani rijeke točno preko puta Grand palace, nalazi se još jedan hram Wat Arun poznat kao Hram zore a specifičan je po tome što je jedan od rijetkih po čijm se zidovima možete penjati. Nažalost trenutno se obnavlja pa mi nismo stigli previsoko ali sasvim dovoljno da vidimo u čemu je poanta.






Detalj na zidu
 















Za jedan, i to prvi dan u Bangkoku, hramova nam je bilo i više nego dovoljno. Gladni i umorni dan smo odlučili završiti na Khaosan roadu, ili kako sam je ja od milja nazvala Kaos ulici. O njoj više u postu posvećenom zabavi i noćnom životu ;-) A što nas je dočekalo kada smo se vratili u stan i kako je protekao drugi dan u Bangkoku, saznajte već u idućem postu :-)


Khaosan road










 

Nema komentara:

Objavi komentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...